reklama
reklama
reklama
reklama
reklama

Jak si udržet spokojený tým?

Jak si udržet spokojený tým?

8.8.2017: Tým je složen z lidí, to víme všichni. A úspěšnost a spokojenost každého takového týmu začíná už u samotného výběru uchazeče o místo ve vaší společnosti. Největší roli při výběru sehrávají jeho nabyté zkušenosti, vědomosti a v neposlední řadě i vzdělání.

Shodneme se? A co lidská stránka? Berete v potaz při výběru nového kolegy také lidskou stránku dané osoby? Mám na mysli jeho přístup k práci, loajalitu, vstřícnost, schopnost rozhodování se a v neposlední řadě schopnost komunikace.

A co můžeme udělat pro udržení si spokojených zaměstnanců my?

Existuje mnoho nástrojů pro zvýšení spokojenosti zaměstnanců. Jsou to tzv. zaměstnanecké benefity. Určitě vám to něco říká. Patří mezi ně stravenky, dny dovolené navíc, notebook, využívání telefonu pro osobní účely a mnoho dalšího. V některých společnostech dokonce mají tzv. manažera štěstí. Ten se stará o blaho zaměstnanců a tvoří jim zázemí.

Prozradím vám jedno tajemství. Spokojené zaměstnance budeme mít i bez manažera štěstí.

Pro spokojenost celého týmu je totiž klíčová tvorba vztahu. A jak všichni víme, každý vztah je o vzájemné komunikaci a kompromisech. Jakmile budeme mít v týmu byť jen jeden nekomunikativní článek, může to být riziko pro správné fungování celého kolektivu. Důležité je svým zaměstnancům naslouchat. Mohou mít strasti, starosti, přání a také hlavně dobré nápady. Když je lépe poznáme, prohloubí to naši i jejich důvěru. A to přece chceme.

Z naslouchání také zjistíme, co naši zaměstnanci chtějí, jaké mají sny. Může to být i kariérní postup. Touha po dalším vzdělání. A co pro nás může být lepší než ambiciózní člověk? Chce nám i sobě přinést něco víc. Chce být dobrý v tom, co dělá. Když za sebou uvidí výsledky, když bude „růst“, bude spokojený. A my taky. Budeme mít člověka, který zvyšuje svou kvalifikaci, září a dělá pozitivní reklamu i naší společnosti.

Jasně a správně zadané úkoly jsou klíčem k jejich včasnému a správnému splnění.

Za dobře odvedenou práci nezapomínejte chválit. Pochvala je něco jako motor. Náš člověk bude vědět, že něco odvedl dobře a kromě finanční odměny jste mu slovní pochvalou také zvedli sebevědomí. A kvalitní a spokojený zaměstnanec si musí věřit. A vy mu v tom můžete takto jednoduše pomoct.

Pochvala může přijít i v podobě volna navíc. Našich lidí si vážíme, proto jim také poskytneme dostatečný čas k odpočinku a regeneraci. Přetěžováním a přeúkolováním nám jenom vyhoří.

Motivace. Jeden známý kouč říká, že vnější motivace je jako smrad. Funguje jen pár hodin. Pořádání motivačních soutěží a zvyšování provizí je moc pěkná věc. Nicméně náš člověk musí chtít pracovat. Je důležité, aby věděl, co opravdu chce. Je důležité, abychom to od něj věděli i my.

Takže vybírejte pečlivě, komunikujte, mějte cíl, vydělávejte a buďte šťastní.

Zdroj: Kristýna Čerstvá [Realitní Marketing]

Autor: Komerční prezentace


reklama