RealityMIX.cz

Počet klientů, pro které realitní kancelář realizuje obchody, je důležitým ukazatelem úspěchu

Počet klientů, pro které realitní kancelář realizuje obchody, je důležitým ukazatelem úspěchu

Pro podnikatele v oblasti realit a developmentu není lehká doba. Ekonomická krize se odráží v číslech, které nikoho z našeho oboru netěší. Banky poskytly v r. 2009 o 30% méně hypoték než v roce 2008, ceny nemovitostí poklesly o 10 až 15% v závislosti na lokalitě a kvalitě nemovitosti, obrat realitních kanceláří tato čísla kopíruje a kanceláře uvádějí pokles obratu v průměru o 25% až 30%.

Pro podnikatele v oblasti realit a developmentu není lehká doba. Ekonomická krize se odráží v číslech, které nikoho z našeho oboru netěší. Banky poskytly v r. 2009 o 30% méně hypoték než v roce 2008, ceny nemovitostí poklesly o 10 až 15% v závislosti na lokalitě a kvalitě nemovitosti, obrat realitních kanceláří tato čísla kopíruje a kanceláře uvádějí pokles obratu v průměru o 25% až 30%.

„Je to logické, méně lidí kupuje nemovitosti - kupujících je méně a navíc lidé své investice zvažují šetrněji a tak se obecně realizují obchody za nižší ceny. A čím je nižší cena nemovitosti, tím je nižší i provize kanceláře neboť ta je většinou procentuální. To vše má obecně za následek pokles tržeb RK. Pro naši společnost HOMESWEETHOME je ale v této době podstatné ještě jedno kritérium kvality a úspěšnosti kanceláře. Není to pouze tržba, ale také počet realizovaných obchodů, tedy počet spokojených klientů. Ten se nám v roce 2009 podařilo udržet v prodejích na stejné výši jako v roce 2008 a v pronájmech zhruba zdvojnásobit. Jsme rádi, že přestože na trhu došlo k poklesu poptávky, naše značka toto nepocítila. Pokud jsme nepocítili pokles poptávky, znamená to, že ač je na trhu méně poptávajících, přesunulo se k nám od těch méně kvalitních poskytovatelů realitních služeb dostatek klientů a to nás těší. A nejen kvůli nám, ale kvůli trhu s realitami samotnému. Totiž, jedním z hlavních nepřátel na poli podnikání v oboru zprostředkovatelské realitní činnosti byly právě nekvalitní kanceláře, které vytvářely špatné jméno a dojem o podnikání v tomto oboru vůbec. Více jak 50% obchodů se v Česku uskutečňovalo mimo realitní kanceláře. Doufáme, že krize je něco jako očistná kúra, která přinese kulturu do tohoto oboru a tedy i větší poptávku po realitních službách, tedy po kvalitních realitních službách.„

Mgr. Klobušická, Sales director, homesweethome.cz, s.r.o.

Zdroj: homesweethome.cz

Podobné články