reklama
reklama
reklama
reklama
reklama

Proč 80 procent prodejců nemovitostí bez realitky na prodeji prodělá?

Proč 80 procent prodejců nemovitostí bez realitky na prodeji prodělá?

12.2.2019: Znám několik lidí, kteří prodali nemovitost soukromě, tedy bez využití služeb realitní kanceláře, a byli spokojeni, že našli kupce a ušetřili za provizi. Když jsem s nimi ale dále hovořil, ani je nenapadlo, že sice ušetřili za provizi, ale jejich prodejní cena byla ve skutečnosti o cca 10 procent nižší, než kdyby prodávali a inzerovali na velkých a placených realitních portálech.

A ve finále ani neušetřili, ale prodělali, protože i po odečtení případné provize klasické realitní kanceláři nebo dalších poplatků, by prodali o cca 5 až 7 procent dráž než například pouze přes "bazoš" nebo portál "bezrealitky".

Realita je až krutá
Minulý rok jsem zpracovával analýzu s lidmi, kteří prodávají a prodali nemovitost svépomocí. Výsledek byl, že 80 procent lidí, kteří prodávají na serverech mimo ty velké a placené, k nimž patří "Sreality, Reality.iDnes, Realcity, RealityMix" (což jsou dlouhodobě nejnavštěvovanější portály v ČR), opravdu prodalo v průměru za cenu o 10 procent nižší, než jaké by mohli dosáhnout při oslovení zájemců prostřednictvím výše uvedených portálů. Proč? Protože je tam propastný rozdíl v návštěvnosti. A tady dle mého názoru v tomto bodu chybí zásadní informační osvěta, protože přibývá zdánlivě spokojených samoprodejců, kteří na první pohled možná rychle a výhodně prodali, nicméně bohužel absolutně netuší, že ve skutečnosti prodali pod cenou, poněvadž desítky procent těch skutečně vážných zájemců o jejich nemovitost myšlenkami ani nezavadila.

Světlo na konci tunelu
Když už tedy lidé mají předsudky a doslova nenávidí realitní makléře (ostatně já se jim ani nedivím), tak by alespoň měli přemýšlet logicky a na uvedených portálech inzerovat buď sami, nebo využít jiných prostředků k propagaci, třeba portál iRealitka.cz. Díky němu po pár kliknutích lze inzerovat nemovitost na několika desítkách webových stránek - včetně výše jmenovaných, a přitom o více než polovinu levněji, než to vyjde napřímo. A to už se vyplatí.

Kdo šetří, platí 2x
Ať už tedy pomocí pečlivě vybraného solidního makléře (který se hledá hůře než vítězná čísla ve Sportce), nebo svépomocí, tak hlavně „lidé, přemýšlejte“. Dnešní společnost je velmi pohodlná, a pokud slyším názor typu, “on si už nějak zájemce tu nabídku najde”, tak vězte, že ano, najde, ale tu, která mu bude vyhovovat, tam, kde mu to bude vyhovovat, a za cenu, která mu bude vyhovovat. Ale protože ne nadarmo platí pořekadlo, že „kdo šetří, platí 2x“, tak možná bude ještě nějakou chvíli trvat, než si lidé uvědomí, že finančně nejrizikovější prodej nemovitosti jen ten „zadarmo“, tj. na neplacených realitních portálech.

Autor: Viktor Ornst, výkonný ředitel a realitní garant iRealitka.cz
Komerční prezentace

Zdroj: iRealitka.cz


reklama